sobota, 28 lipca 2012

War Games

Czas rozpocząć "gry wojenne" !

Nigdy nie miałem jakoś motywacji ani chęci do prowadzenia Bloga jednak postanowiłem stworzyć takie miejsce w którym będę mógł podzielić się z wami własnymi doświadczeniami i niezwykłymi przeżyciami jakie niesie ze sobą Wargaming. Od zawsze kochałem strategie i miejmy nadzieje że to co tu będę stopniowo przedstawiał zachęci niejednego z was do spróbowania czegoś kompletnie innego, odbiegającego od monotonicznej codzienności.


Swoją przygodę z bitewniakami zacząłem jeszcze we wspaniałych czasach technikum. Jako miłośnik strategii i wszelakich gier z elementami taktyki i myśli przywódczych w końcu trafiłem na jedyną i niepowtarzalną arenę walki jaką jest niezastąpiony, ogromny (zależnie od skali) stół bitewny. To właśnie tam rozpoczął swą działalność pierwszy klub wargamingowy z jakim miałem styczność, i którego byłem skromnym założycielem razem z kilkoma innymi inicjatorami.

Medieval Total War ? Age of Empires ? czy może jakieś inne Gry ? To dobre dla graczy komputerowych, spierających się ze sztuczną inteligencją komputera, stworzoną przez programistów. Wargaming to coś innego, to prawdziwe emocje, dobra zabawa a przede wszystkim czas spędzony w doborowym towarzystwie :


Prawdą jest iż hobby to jak każda inna pasja której człowiek się odda, jest bardzo czasochłonne i każda przeprowadzona rozgrywka, wygrana bitwa, bardzo cieszy i skłania do myślenia nad już następnym spotkaniem. W dzisiejszych czasach w dobie komputerów ciężko jest znaleźć nie tyle przeciwnika czy też osoby z którą można zagrać, lecz osoby która chciałaby zagrać akurat w to, co nam się chce zagrać. Większość woli komputery zamiast stołu czy dobrej planszówki. Kolejny problem to figurki i cena. Nie wszystkie systemy wymagają gry figurkami, w niektórych mogą to być kwadratowe karteczki a nawet guziki, lecz zawsze to gra przy użyciu figurek i modeli cieszy nasze oczy a wiadomo że to kosztuje no i przydałoby się je jeszcze pomalować. Nie raz jednak graczy odstrasza też grubość podręcznika oraz mnogość zasad. Czasami warto nie bać się bo wówczas okazuje się że to wcale nie takie trudne.

W grach strategicznych a szczególnie wargamingu każdy znajdzie coś dla siebie. Obecnie najpopularniejszym chyba systemem jest Warhammer 40000 oraz Warhammer Fantasy Battle. Przyznam że mnie nigdy one nie przekonały do siebie. Bardziej preferuję starcia historyczne, stąd też właśnie to mniej popularny Warhammer Historical a konkretnie Ancient Battles zapoczątkował moją przygodę z bitewniakami. Dzięki szkolnemu klubowi mogłem spróbować swoich sił i cieszę się bo teraz jestem Wargamerem ;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz