wtorek, 23 kwietnia 2013
Turniej FT Pyrkon 2013
Z lekkim opóźnieniem ale jednak przedstawiam moje raporty z bitew przeprowadzonych podczas turnieju Full Thursta na Pyrkonie 2013. Na wstępie opiszę krótko jak wyglądał turniej. Każdy z graczy (a w tym roku było nas aż ośmiu) rozgrywał po trzy walki z losowo wybranym przeciwnikiem oraz losowo wybraną rozpiską floty do każdej z bitew. Organizatorem turnieju był tak jak w zeszłym roku Borsuk, który razem ze Standardem tworzył owe losowe rozpiski flot. Limit punktowy był ustalony na około max 700 pkt, bynajmniej tak można było się zorientować po ilości i klasach okrętów. Gra nie uwzględniała udziału w turnieju flot obcych, gdyż nie wszyscy uczestnicy znali zasady gry obcymi. Dostępne były wszystkie floty ludzi zarówno z podręcznika jak i ze StarRangera. Czas rozgrywki poszczególnej z bitew ustalony był na 45 min. Ciekawym elementem turnieju było właśnie to że żaden z uczestników nie wiedział czym przyjdzie mu grać, z czym przyjdzie mu się zmierzyć i kto będzie jego przeciwnikiem. Był to bardzo dobry sposób na pokazanie czy dobry dowódca rzeczywiście potrafi się odnaleźć w każdej z sytuacji. Jak się później okazało testowany przez Borsuka system rozgrywki był bardzo dobrym wyborem, choć nie do końca według mnie idealnym, ale mniejsza z tym ;-)
niedziela, 31 marca 2013
Pyrkon 2013
Zapraszam na relację z Pyrkonu 2013 który jak co roku odbył się na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich. Ktoś kiedyś powiedział że jak się raz pojedzie na Pyrkon, to już się nie przestanie. Coś jednak w tym jest. W tym roku podczas całego konwentu sprzedano aż 12 000 akredytacji. Dla porównania w zeszłym roku była to połowa tego co teraz. Mimo że pogoda zdecydowanie nie przypominała wiosny : było zimno i wszędzie pełno śniegu, to siła i magia tego jedynego w swoim rodzaju wydarzenia w Polsce była zdecydowanie silniejsza. Nie tak łatwo zniechęcić konwentowiczów i sprawić aby zrezygnowali oni ze świetnej zabawy !
piątek, 8 lutego 2013
Przygotowania na Pyrkon 2013
Pyrkon 2013 zbliża się coraz większymi krokami. Już tylko miesiąc i 14 dni dzieli nas od tego fantastycznego wydarzenia. Dawno też nie pisałem na blogu z racji braku czasu więc jest to dobra okazja by trochę tutaj "odkurzyć". A więc dokładnie od 22 do 24 marca w Poznaniu fani rpg, larpów, planszówek, bitewniaków, literatuy, gier komputerowych i wielu wielu innych dziedzin związanych z fantastyką spotkają się po raz kolejny by we wspólnej atmosferze spędzić początek wiosny.
W zeszłym roku na Pyrkonie byłem po raz pierwszy, jednak klimat jak i cała związana z konwentem atmosfera którą zastałem na miejscu od razu przekonała mnie do tego by wrócić do Poznania za rok. Razem ze znajomymi z grupy Solaris 7 planujemy ponownie pokazać to czym się interesujemy, czyli bitewniaki a głównie BattleTech oraz Full Thrust. Ja oczywiście tak jak w zeszłym roku zajmę się pokazaniem uczestnikom konwentu Full Thrusta.
W zeszłym roku na Pyrkonie byłem po raz pierwszy, jednak klimat jak i cała związana z konwentem atmosfera którą zastałem na miejscu od razu przekonała mnie do tego by wrócić do Poznania za rok. Razem ze znajomymi z grupy Solaris 7 planujemy ponownie pokazać to czym się interesujemy, czyli bitewniaki a głównie BattleTech oraz Full Thrust. Ja oczywiście tak jak w zeszłym roku zajmę się pokazaniem uczestnikom konwentu Full Thrusta.
niedziela, 14 października 2012
Twilight Imperium - 3rd Edition
"Pax Magnifica Bellum Gloriosum" - Pokój jest wspaniały, ale wojna jest chwalebna. Tak krótko i jednoznacznie mogę razem z autorami opisać Twilight Imperium ! Są gry które możemy określić mianem Epickich. Ilość zasad, mnogość i różnorodność sytuacji, elementów, długość rozgrywki, zaawansowanie. Wszystkie te czynniki właśnie składają się na takie miano, jednak w porównaniu do TI żadna gra nie wydaje się być wystarczająco długa i skomplikowana, a poziom jej epickości przekracza i wychodzi poza jakiekolwiek skale.
Jedno jest pewne, nie można przejść obojętnie obok tej gry. Albo się ją pokocha, albo znienawidzi, decyzję pozostawiam wam i zapraszam na recenzję która być może pomoże w jej podjęciu.
wtorek, 18 września 2012
Runewars
Witam wszystkich czytelników mojego Bloga ! Tym razem po odbyciu dość pokaźnej liczby gier razem ze znajomymi, chciałbym przedstawić wam recenzję strategicznej gry planszowej Runewars ze stajni FFG. Zacznę od opisu świata, klimatu i tak w ogóle o co chodzi w Runewars, z czym to się je itp. A więc jest to jak już nie jeden gracz po sprawdzeniu na własnej skórze stwierdził bardzo epicka, można powiedzieć że nowa bo wydana w 2011 roku strategiczna gra planszowa. Swoją epickość zawdzięcza ilości elementów na które składa się masa kart, figurek, żetonów, znaczników, elementów planszy itp. Bardzo fajny efekt dają tutaj np góry które mocujemy do planszy. Wówczas mamy wrażenie jakbyśmy patrzyli z góry na taktyczną mapę 3d. Zawartość wielkiego pudła po otwarciu robi wrażenie. Pudełko na grę jest na prawdę ogromne. Niektórzy mówią że niepotrzebnie aż tak wielkie, że 1/2 tego co jest by wystarczyła spokojnie, ale po co psuć ten widok który tak cieszy oczy. Jest to kolejna z bardzo dobrych produkcji firmy FFG.
środa, 5 września 2012
Łódzki Port Gier 11,5
Przedstawiam krótką relację z Łódzkiego Portu gier o numerze 11,5 , czyli mojej wyprawy do Łodzi wraz ze znajomymi w celu pogrania w Full Thrusta i coś nowego z kategorii gier planszowych.
A więc bezlitosne koleje znów nie dały nam pospać. Po 3 godzinach jazdy razem ze znajomym Rafałem i Robertem w Łódzkim domu kultury byliśmy około 10:15. Od razu na pierwszy plan rzucił się stos gier planszowych. Po krótkiej wymianie zdań w co chcielibyśmy pograć wybór padł na Eclipse, lecz czym tak w ogóle jest Eclipse ?
A więc bezlitosne koleje znów nie dały nam pospać. Po 3 godzinach jazdy razem ze znajomym Rafałem i Robertem w Łódzkim domu kultury byliśmy około 10:15. Od razu na pierwszy plan rzucił się stos gier planszowych. Po krótkiej wymianie zdań w co chcielibyśmy pograć wybór padł na Eclipse, lecz czym tak w ogóle jest Eclipse ?
czwartek, 16 sierpnia 2012
3rd FSE Battlegroup
Przyszedł najwyższy czas aby napisać coś o mojej francuskiej flocie, która niedawno co opuściła stocznię. A więc w systemie Capella stacjonuje już w pełnym składzie po otrzymaniu ostatnich uzupełnień, trzecia grupa bojowa Federalnych Stanów Europy. Flota ta składa się z jednostek zawartych w standardowym starterze Full Thrusta od GZG czyli : - 1 x BB - 1 x BC - 1 x CH - 1 x CE - 2 x CL
- 2 x DD - 2 x FH - 3 x CT
Dodatkowym wzmocnieniem jest uzupełnienie zgrupowania o - 1 x CVE .
- 2 x DD - 2 x FH - 3 x CT
Dodatkowym wzmocnieniem jest uzupełnienie zgrupowania o - 1 x CVE .
niedziela, 12 sierpnia 2012
Pyrkon 2012
wtorek, 7 sierpnia 2012
FSE Turniej - Raporty z bitew
Przedstawiam moje raporty z bitew przeprowadzonych podczas turnieju Full Thursta na Pyrkonie 2012.
Na początku może mały komentarz co do doktryny mojej floty. Żaden z uczestników nie wiedział z czym przyjdzie mu się zmierzyć. Ja postawiłem na mobilność, rakiety oraz wsparcie lotnicze. Idealnym do zrealizowania mojego celu był wybór lekkiego lotniskowca, dwóch niszczycieli i z pozostałych punktów małej fregaty. Jak się później okazało był to bardzo dobry wybór ;-)
Skład mojej floty FSE :
1x Bologna class CVL + 2 eskadry interceptorów + 2 eskadry szturmowych
2x Trieste class DD
1x Ianesco FF
Na początku może mały komentarz co do doktryny mojej floty. Żaden z uczestników nie wiedział z czym przyjdzie mu się zmierzyć. Ja postawiłem na mobilność, rakiety oraz wsparcie lotnicze. Idealnym do zrealizowania mojego celu był wybór lekkiego lotniskowca, dwóch niszczycieli i z pozostałych punktów małej fregaty. Jak się później okazało był to bardzo dobry wybór ;-)
Skład mojej floty FSE :
1x Bologna class CVL + 2 eskadry interceptorów + 2 eskadry szturmowych
2x Trieste class DD
1x Ianesco FF
sobota, 4 sierpnia 2012
Full Thrust
Jest wiele doskonałych gier komputerowych w klimatach military science fiction. Mają one swoje niezaprzeczalne zalety, które sprawiają, że warto jest usiąść przed monitorem, jednak wedle powszechnej opinii żadna gra nie może równać się pod względem klimatu z tak zwanymi "bitewniakami".
Full Thrust to dzieło firmy Ground-zero-games z 1991 roku.
W grze wcielamy się w dowódców flot statków kosmicznych, począwszy od kanonierek na siejących postrach wśród kosmicznych przestworzy drednotach czy lotniskowcach kończąc. System jest bardzo łatwo przyswajalny i można w nim odegrać bitwy z wielu klimatów sci-fi, opartych np o film, telewizję czy książki. Najbardziej popularnym aspektem Full Thrust jest to że do gry wystarczy tylko miarka, kilka kostek sześciennych i wyobraźnia !
W grze wcielamy się w dowódców flot statków kosmicznych, począwszy od kanonierek na siejących postrach wśród kosmicznych przestworzy drednotach czy lotniskowcach kończąc. System jest bardzo łatwo przyswajalny i można w nim odegrać bitwy z wielu klimatów sci-fi, opartych np o film, telewizję czy książki. Najbardziej popularnym aspektem Full Thrust jest to że do gry wystarczy tylko miarka, kilka kostek sześciennych i wyobraźnia !
piątek, 3 sierpnia 2012
Star Base Q37
Niektóre scenariusze w Full Thrust w bardzo fajny sposób wykorzystują takie elementy gry jak gwiezdne bazy, czyli punkty dowodzenia zgrupowaniem flot w danym sektorze czy też kosmiczne stocznie, punkty zaopatrzeniowe. Robiąc porządki w domu natrafiłem na pudełko z dość pokaźną ilością moich łusek po nabojach ze strzelnicy czy naboi CO2 do mojego ASG. Można pomyśleć sobie "no dobra ale co naboje i inne militaria mają wspólnego z grą ? ". Widząc jak bardzo fajnie można połączyć niektóre ze znalezionych elementów postanowiłem zaprojektować sobie taką oto bazę.
Subskrybuj:
Posty (Atom)