sobota, 11 sierpnia 2018

Gladius II

Witajcie ponownie !

Tym razem chcę podzielić się z wami moimi wrażeniami z drugiej edycji konwentu gier bitewnych Gladius, który odbył się w weekend 16-17 czerwca 2018 w klubie Agresor na Wydziale Instalacji Budowlanych, Hydrotechniki i Inżynierii Środowiska Politechniki Warszawskiej.

Na konwencie tym byłem po raz pierwszy, głównie za namową kolegi Seema z Solaris VII który wystawiał standardowo Battletecha, choć gdyby patrzeć na naszą reprezentację to należy wspomnieć jeszcze o Hienie który miał prowadzić pokaz z PMC 2640 i Azazel-u przedstawiającego Epic Armageddon. Również i ja postanowiłem dołączyć do grona wystawców i zaprezentować oczywiście system Full Thrust. Dzięki temu że moja flota obecnie stacjonuje w Warszawie nie miałem jakiś większych problemów organizacyjnych więc wszystko skupiało się już tylko wokół samego grania.

Na zainteresowanych poznaniem świata gier bitewnych czekała dość bogata lista tytułów które mogli zobaczyć i w które mogli spróbować swoich sił. Poza wspomnianymi już wcześniej z ramienia Solaris VII, były jeszcze liczne systemy historyczne, fantasy i scfi które możecie zobaczyć na poniższej, konwentowej mapce:
Nie byłem w stanie oczywiście zobaczyć czy też pograć we wszystkie z nich, więc może opowiem pokrótce i pokażę jak prezentowały się te które udało mi się przetestować no i oczywiście to co sam wystawiałem, więc na początek Full Thrust w którym na przykładzie scenariusza "Stacja wydobywcza CON-AM 12" oraz scenariusza szkoleniowego z Full Thrust Light starałem się zachęcić i zapoznać z grą wszystkich zainteresowanych: 
Naprzeciwko mojego stołu pilotów mechów bojowych w Battletechu oraz okrętów kosmicznych w Aerotechu rekrutował Seem, który jak zawsze profesjonalnie podchodzi do zaprezentowania uniwersum Battletecha. Nie zabrakło więc odpowiedniej muzyki, intro z Mechwarriora Online i oczywiście bogatej pod względem wyposażenia makiety terenowej:
Kolejną pozycją w którą przyszło mi zobaczyć i przetestować był Blood Red Skies, czyli przeniesienie w dość prosty sposób Bitwy o Anglię na stół bitewny od autorstwa Warlord Games. Trzeba przyznać że poziom wejścia nie jest wysoki a sama rozgrywka nie skupia się na jednostkach lecz na dywizjonach. Zadaje się rany całej grupie a nie niszczy poszczególne myśliwce co jest dość ciekawym rozwiązaniem. Dodatkowo spodobał mi się sposób w jaki na myśliwcach przy pomocy specjalnych podstawek oznaczało się czy samolot przykładowo pikuje czy nurkuje:
 
Pozostając historycznie w czasach II Wojny Światowej nieopodal Blood Red Skies miałem okazję zagrać zaś w Bolt Action Tank War, czyli nastawioną głównie pod starcia dywizji pancernych część gry Bolt Action, również od Warlorda:
Na koniec miałem jeszcze okazję pooglądać starcie w Fields of Glory. Zatrzymałem się przy tym systemie historycznym głównie na sentyment do tego że na początku mojej bitewniakowej przygody grałem właśnie gównie w systemy historycznie takie jak Warhammer Historical Ancient Battles, Warhamer Historical Armies of Chivlary czy Warmaster:
  
No i to by było chyba już wszystko. Jeżeli za rok odbędzie się kolejna edycja Gladiusa to z pewnością postaram się jej nie opuścić !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz